In this Tuesday, May 8, 2018 photo the Reichstag Building, host of the German federal parliament, is photographed in Berlin, Germany. (AP)

March 27, 2019

A German court has ordered weekly magazine Der Spiegel to pull passages from an article that said an exiled Iranian opposition group engaged in “torture” and “psychoterror,” saying the article didn’t support the allegations.

The Hamburg state court says in its ruling that it would fine the magazine 250,000 euros (about $282,000) if the passages about a Mujahedeen-e-Khalq camp in Albania weren’t removed.

Der Spiegel tells The Associated Press in an email Tuesday it was considering whether to appeal. The passages from the Feb. 16 issue still appear online.

The Mujahedeen-e-Khalq welcomes the ruling, saying the article “spread a wealth of lies and false allegations” about the group.

The ruling came at a difficult time for Spiegel. An internal investigation revealed in December that a star reporter for the magazine fabricated parts of multiple stories.

AP

About Track Persia

Track PersiaTrack Persia is a Platform run by dedicated analysts who spend much of their time researching the Middle East, in due process we fall upon many indications of growing expansionary ambitions on the part of Iran in the MENA region and the wider Islamic world. These ambitions commonly increase tensions and undermine stability.